понеділок, 11 грудня 2023 р.

✍🏻«Вказівний жест☝🏼» , " Формування навички вказівного жесту".












Почнемо з народження: 

🧩Дитина знаходить свої руки, потім середню лінію тіла 

🧩Потім розглядає свої пальці 

🧩Знаходять руки, ноги 

🧩Повзе, сідає і ... ось він - заповітний 🫵🏼 ! Говорить про те, що дитина хоче спілкування! Зрозуміти жест можна так: А це що? А як це називається? Мамо, дивися, що я бачу!». 

Саме так народжується комунікація та бажання спілкування з дорослими. Дитина, віком від 8 місяців, здатна спілкування жестами. Важливо про це знати та підтримати «розмову». Адже в цей момент ви вже поклали одну з цеглинок у фундамент майбутньої мови» Потім на тлі гарної комунікації, народжуватиметься наслідування (імітація). І для тих батьків ,які втомилися називати одні ті ж картинки в книзі одна порада - радійте😃!!! Коли дитина показує і чекає від вас чергового називання картинки у книжці, це означає: "я прийшов з тобою поговорити!". Дитина не може поки що спілкуватися на рівних за допомогою слів, але їй дуже подобається проводити час з дорослими. 

  Після двох років. Коли дитина в активному словнику з'являється фраза. Вже немає необхідності показувати пальцем – дитина може багато чого позначити словом. З появою активного мовлення, у ньому немає потреби🤷🏼‍♀️.  А якщо дитина відстає в мові формувати чи ні? Дивимося щодо ситуації. Якщо дитина у хорошому контакті, немає потреби. Якщо у дитини слабка концентрація уваги, немає мовлення в принципі потрібно формувати.

✍🏻Формуємо навичку вказівного жесту👇🏼

Використовуємо підказку фізичну➡️ робимо все руками дитини:

✅Повна - повністю виконуємо дії руками дитини

✅Часткова - починаємо виконувати дії руками   дитини, але дитиназавершує дію сама.

✅Мінімальна - підштовхуємо дитину до дії

Предмети для відпрацювання

✅Печиво

✅Іграшка

✅Ваші мотиваційні стимули 

Наша ціль 🎯

Через 2 місяці  дитина буде самостійно використовувати вказівний жест для прохання у 80% випадків.

Організація навколишнього середовища

1️⃣ Написати собі на листку прохання, які ви будете відпрацьовувати і розвісити на тих місцях, де ці прохання будуть відпрацьовуватись.

2️⃣ Взяти мотиваційні предмети 🍪🥣🥁🏀📱 під свій контроль (дитина не має мати самостійного доступу до цих предметів👆🏼, які ми будемо відпрацьовувати

3️⃣ ‼️Постійно‼️провокувати дитину на прохання

Процедура навчання👩‍👦👨‍👧

При повній відсутності вказівного жесту відпрацьовуємо його керуючи пальчиком дитини. Лопаємо повітряні кульки, іграшки антистрес, малюємо пальчиками, граємо в пальчиковий лабіринт ....

При мінімальній чи частковій відсутності діємо наступним чином ...

Фахівець знаходиться в одній кімнаті з дитиною і провокує її на процедуру прохання (напр., тримає печиво). При цьому не даємо інструкцій, підказок (Напр., «Аня, дивись, що я маю!»), «Хочеш? Попроси»).

Просто демонструйте  печиво 🍪 , можемо його демонстративно їсти. Коли дитина проявляє будь-яку ініціативу (тягнеться до печива, вириває з рук...),   запитуємо «Що ти хочеш?». При потребі використовуємо підказку і формуємо вказівний жест). Памʼятажмо,  що підказку потрібно з часом забирати‼️ 

Не даємо предмет, поки дитина не продемонструє жест (можливо, з нашою допомогою). Як тільки дитина показала- даємо предмет, хвалимо, називаємо предмет, який дали.

Якщо під час прохання дитина демонструє будь-яку вокальну реакцію (звук) - даємо подвійне заохочення, дуже хвалимо🫂🥰!!

Повторюємо процедуру, поки є в дитини мотивація.

Даємо максимально маленькі дози ( не ціле печиво а частинку) або предмет даємо на невеликий кусочок часу.

Дуже важливо генералізувати навичку👇🏼

   Якщо ми говоримо про дітей з аутизмом, то них ця проблема загострена, адже вони мають проблеми з генералізацією навичок. Тому важливо, щоб діти займалися з різними людьми в різних приміщеннях, щоб знати, що навичка сформувалася і дитина буде нею користуватися не лише в кабінеті фахівця.











Немає коментарів:

Дописати коментар