Важлива роль у формуванні звуковимови належить чіткій, точній, скоординованій роботі артикуляційних органів, здатності їх до швидкого і плавного переключення з одного руху на інший, а також до утримування заданої артикуляційної пози.
Тому першочергове значення мають усунення порушень в роботі артикуляційного апарату, підготовка його до постановки звуків.
Формування правильних, повноцінних артикуляційних рухів, об’єднання простих рухів в складні артикуляційні уклади різних фонем досягається двома шляхами:
1. Постановкою, потім ретельним відпрацюванням артикуляційних рухів, які відсутні або ж порушені. Це тривала, копітка, складна робота, яка вимагає певного професіоналізму, і виконується вона з кожною дитиною індивідуально.
2. Систематичною артикуляційною гімнастикою, яка являє собою комплекс правильно виконуваних дітьми, відпрацьованих з логопедом артикуляційних вправ. Основним призначенням артикуляційної гімнастики є розвиток, зміцнення і вдосконалення артикуляційної моторики.
Артикуляційна гімнастика проводиться щоденно по 3-5 хвилин кілька разів в день.
Необхідно добиватись чіткого, точного, плавного виконання рухів.
Спочатку артикуляційні рухи виконуються повільно, але поступово, в міру оволодіння ними, темп артикуляційної гімнастики збільшується.
Під час виконання артикуляційної гімнастики на корекційних заняття з розвитку мовлення ми застосовуємо як традиційно підібрані вправи , так і спеціально підібрані "смачні" вправи з бубликами та соломкою, що викликає в дітей ще більше захоплення від роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар